Pierwszy dzień  wiosny przywitał nas pięknym słoneczkiem. Uczniowie naszej szkoły, aby podkreślić charakter tego dnia, ubrali się kolorowo i wiosennie.

Dzieci  z oddziału przedszkolnego, „0” i uczniowie klas z klas I - VIII zebrali się przed szkołą, aby stamtąd wyruszyć na długi spacer przez wieś. Radośnie i wiosennie zrobiło się od kolorowych słoneczek i gałązek, które dzieci niosły ze sobą. Głównym punktem programu  było spalenie Marzanny (przygotowali uczniowie klasy VII), na znak pożegnania zimy a powitania wiosny.

Tego dnia również dołączyliśmy z całą szkołą do akcji Kolorowe Skarpetki, czyli obchodów Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa. Każdy z nas miał ubrane kolorowe skarpetki nie do pary na znak solidarności z osobami z Zespołem Downa.

W każdym semestrze zabieramy uczniów do kina lub teatru na prezentowane lektury w formie filmowej lub teatralnej. Tym razem dnia 28 lutego  br. udaliśmy się do Gniezna, do kina "Helios" na film fabularny pt. "Kleks i wynalazek Filipa Golarza". Udział wzięli uczniowie klas IV- VII. Fabuła filmu luźno nawiązuje do pierwowzoru książki Jana Brzechwy, co jednak nie przeszkadza w stworzeniu bardzo ciekawej i inspirującej historii przygód pana Kleksa, Ady Niezgódki, Alberta, chłopca robota i niezwykłego wynalazku Filipa Golarza. Dwa wiodące wątki w tej części to rozwikłanie przez Adę zagadki pochodzenia jej przyjaciela, Alberta oraz  podróż profesora Kleksa do świata realnego, żeby odnaleźć przyjaciela sprzed lat. Okazuje się, że oba te tropy prowadzą do dawnego absolwenta Akademii –  Filipa zwanego Golarzem… Twórcy tym razem sięgają po ważny temat, a mianowicie świat bajek kontra technologia cyfrowa. Co cenniejsze dla młodego człowieka: rozwijanie wyobraźni przy pomocy bajek czy narzucanie świata wirtualnego?