Nasza szkoła bierze udział w projekcie „IDĄ ŚWIĘTA, NIE O SMS-IE, LECZ O KARTCE PAMIĘTAJ- EDYCJA V” uczniowie mają możliwość udziału w ogólnopolskim konkursie plastycznym „Kartka świąteczna”.

Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas I – VIII, "0" i OP.

Zadanie konkursowe polega na wykonaniu kartki świątecznej wg własnego pomysłu (technika dowolna, rodzaj pracy płaski, format max. A4).

Konkurs realizowany jest w dwóch kategoriach:

  • kartka wykonana samodzielnie
  • kartka wykonana we współpracy z rodzicem.

Prace należy dostarczyć najpóźniej do 23.01.23 r. i przekazać do p. Krzysztofa P. lub do oddziału przedszkolnego.
Szczegóły regulaminu konkursu u koordynatorów bądź na stornie: https://idaswieta.com/

 

Na początku grudnia 2022 r. rozstrzygnęliśmy konkurs plastyczny „Moja pasja moją siłą”.
W konkursie wzięli udział chętni uczniowie z klas I-VIII. Konkurs cieszył się ogromnym powodzeniem, ponieważ 44 uczniów przygotowało prace konkursowe.

Podczas przygotowania prac plastycznych dzieci rozwijały swoje umiejętności plastyczne oraz kreatywność, a także rozbudzały wyobraźnię. Ale co najważniejsze w pracach swych pokazały swoje pasje (niektórzy nawet liczne, co nas bardzo cieszy), które dają im siłę do pokonywania trudności czy codziennych trosk.

Uczniowie przygotowali pracę plastyczną lub lapbook. Prace wykonane były na wysokim poziomie. Jury nagrodziło następujące prace.

 NAGRODZENI

Lapbook kl. I-III

 I miejsce: Oliwia Adamczak
II miejsce: Jagoda Rachwał, Vanessa Walczak
III miejsce: Szymon Kuś
Wyróżnienie: Marcel Bucholc

9 grudnia 2022 roku w naszej szkole został rozstrzygnięty konkurs profilaktyczny pt. „JESTEŚMI PEŁNI MOCY BEZ PRZEMOCY”, w którym wzięły udział najmłodsze grupy reprezentujące naszą szkołę, czyli dzieci z oddziału przedszkolnego oraz zerówki.

W konkursie łącznie uczestniczyło 50 dzieci w wieku 3-6 lat.  Zrealizowano następujące cele konkursu, czyli: profilaktykę zachowań agresywnych, nabycie umiejętności bezpiecznego rozładowania emocji, rozwiązywanie pojawiających się konfliktów, wdrażanie dzieci do nawiązywania pozytywnych relacji rówieśniczych oraz wzmacnianie poczucia wartości dzieci.

Dnia 5 grudnia 2022 r. nasi uczniowie z klas IV -VI udali się na przedstawienie teatralne, w formie musicalowej, na podstawie bardzo popularnej lektury szkolnej Antoine'a De Saint - Exuperego pt. "Mały Książę".

Oczekiwania ze strony polonisty i uczniów były bardzo duże. Na co mogliśmy liczyć?
Na pewno tekst zgodny z fabułą powieści, zresztą cudownie pięknej, piosenka, taniec. I naprawdę nie pomyliliśmy się - przedstawienie podobało się uczniom. Czas na pewno nie był stracony.

Uczniowie rzadko mają kontakt z teatrem, jako sztuką wizualno - słowną. Teraz uczniowie mieli możliwość bezpośredniego kontaktu z tą formą przekazu tekstu.  
Wrażenia uczniów po spektaklu mówiły w zasadzie wszystko - musical się podobał, a reakcje uczniów są rekomendacją, że wyjazd był ze wszech stron potrzebny i wzniosły pod każdym względem edukacyjnym: słowo, muzyka, taniec, ruch i gra aktorska na bardzo wysokim poziomie. Super!

Więcej takich wyjazdów życzę naszym uczniom!
Z pewnością nie omieszkamy znowu pojechać na przedstawienia do Auli Szkoły POMNIK w Gnieźnie.

7 listopada 2022 r. w naszej szkole odbył się dzień warsztatów profilaktycznych dla uczniów klas starszych, czyli IV-VIII. Warsztaty prowadziła psycholog pani Małgorzata Hein z Centrum Edukacji i Profilaktyki „DIALOG” z Krakowa.

Klasa IV uczestniczyła w zajęciach „Jak radzić sobie z emocjami?”, klasa V – „Wsparcie emocjonalne dzieci i młodzieży - warsztat odpowiadający obecnym problemom dzieci i młodzieży”, klasa VIII – „Trening pozytywnej samooceny”. Klasa VI natomiast wzięła udział w trzygodzinnym  rekomendowanym programie profilaktycznym „Debata”.

Celem warsztatów było wzmocnienie postaw proabstynenckich u nastolatków stojących  przed progiem inicjacji alkoholowej, wzrost wiedzy o możliwościach rozwoju bez używania substancji psychoaktywnych, klaryfikacja wartości w kierunku promocji zdrowego stylu życia, nabycie umiejętności postawy asertywnej w przypadku presji rówieśniczej, psychoedukacja w kierunku pozytywnym, dojrzałego rozwoju społecznego, emocjonalnego, edukacyjnego.