Informacja Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Września 1939 roku w Trzemżalu, w związku ze wznowieniem nauczania stacjonarnego.
- Z dniem 18.01.2021 wznowione zostanie nauczanie stacjonarne.
- Nauczaniem stacjonarnym objęci zostają uczniowie kl. I, II,III.
- Pozostali uczniowie klas IV – VII w dalszym ciągu naukę będą odbywać w systemie zdalnym.
- Dla dzieci z oddziałów przedszkolnych zajęcia odbywać się będą tak jak do tej pory, z zachowaniem procedur zasad i procedur bezpieczeństwa sanitarnego COVID 19 obowiązujących od dnia 01 września 2020 roku.
Organizacja pracy szkoły.
- Zajęcia odbywają się zgodnie z dotychczasowym planem zajęć.
- Obowiązuje rozkład jazdy autobusów który funkcjonował od dnia 26.10. 2020 r.
- Uczniowie objęci dowozem korzystają z głównego wejścia do szkoły, natomiast pozostali uczniowie do szkoły wchodzą wejściem od strony sali gimnastycznej.
Zasady bezpiecznego przebywania w szkole, w klasie i na przerwie.
- Do szkoły przychodzą tylko uczniowie zdrowi - bez objawów przeziębienia i bez podwyższonej temperatury ciała.
- Uczniowie z objawami przeziębienia są odsyłani do domu zgodnie z Procedurą postępowania z uczniem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19.
- Przy wejściu do szkoły należy zdezynfekować ręce.
- Uczniowie są przez rodziców wyposażeni w maseczkę ochronną, którą w razie potrzeby na polecenie nauczyciela lub innego pracownika muszą założyć.
- W czasie przebywania w szkole uczniowie są zobowiązani do założenia maseczki i zachowywać dystans społeczny – 1,5 m od drugiej osoby. Na lekcjach zakładanie maseczek nie jest obowiązkowe.
- Uczniowie oddziałów przedszkolnych oraz klas I – III nie mogą się ze sobą kontaktować –uczniowie różnych klas spędzają przerwy o różnych godzinach. Harmonogram dyżurów podczas przerw uzgadniają ze sobą nauczyciele poszczególnych oddziałów.
- Uczniowie kl. I przebywają w sali nr 6, kl. II w sali nr 8, kl. III w sali nr 7.
- Uczniowie nie zmieniają sal – to nauczyciele przychodzą do uczniów na zajęcia, wszystkie zajęcia odbywają się w tej samej sali wskazanej dla danego oddziału, wyjątkiem jest informatyka i wychowanie fizyczne. Informatyka odbywa się w sali nr 19. Po każdych zajęciach z informatyki – klasa jest wietrzona i dezynfekowana, a uczniowie przed wejściem do sali myją ręce. Po zajęciach z wychowania fizycznego szatnia i sprzęt jest dezynfekowany, a przy wyjściu uczeń dezynfekuje ręce. W trakcie pobytu w szkole uczniowie tych klas przebywają na korytarzu na parterze, przy swoich klasach. Korzystają z toalet na parterze.
- Uczniowie przynoszą ze sobą do szkoły tylko niezbędne do pracy materiały i przybory szkolne. Materiały te nie mogą być pożyczane oni przekazywane innym uczniom.
- Przerwy międzylekcyjne uczniowie spędzają na wolnym powietrzu chyba, że nie pozawalają na to warunki atmosferyczne.
- W okresie pandemii nie organizuje się wycieczek z wyjątkiem wyjść na lasu lub parku.
- W szatni udostępniony będzie oddzielny wieszak dla każdej klasy (co drugi).
- Zajęcia świetlicowe odbywać się będą w Sali nr 15. Obowiązuje regulamin uwzględniający bezpieczeństwo podczas pandemii.
- Obowiązuje dotychczasowy regulamin korzystania z biblioteki.
- Pielęgniarka szkolna pełni dyżury według dotychczasowego harmonogramu.
- Spożywanie śniadanie może odbywać się w sali lekcyjnej z zachowaniem zasad spożywania posiłków.
- Przed i po zajęciach uczniów pracownicy niepedagogiczni zobowiązani są do dezynfekcji pomieszczenia, w którym odbywały się zajęcia, w tym powierzchni dotykowych – takich jak: poręcze, klamki, wyłączniki światła, gniazdka, klawiatury komputerów oraz wszystkie powierzchnie płaskie, w tym blaty w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków.
- Pomieszczenia są wietrzone na każdej przerwie.
- W czasie zajęć pracownicy obsługi dezynfekują ciągi komunikacyjne, w tym powierzchnie dotykowe, poręcze, wyłączniki światła, klamki.
- Dezynfekcja jest odnotowywana w arkuszach codziennego monitoringu prac porządkowych.
- Wychowawcy klas uzgadniają z rodzicami szybki sposób komunikowania. Rekomendowany jest kontakt telefoniczny i za pomocą e- dziennika.
Dyrektor Szkoły
Krzysztof Nowak